Sitter och dyker ner i IKEA,s djupa djungel av allt möjligt denna afton.
Finurlar på tvättstugan just nu. Tankarna går även i detta rum i svart, grått & vitt.
Grått golv, vita väggar och svarta luckor. Se bild nedan (luckor)


Först var jag jätteintresserad av att ha dessa luckor i köket, men vi bestämde oss för vita.
Då jag fortfarande inte kunnat släppa dessa så bestämde jag (på egen hand än sålänge) att vi ska ha dessa i tvättstugan. OBS jag ska ha färgglada mattor att byta mellan och annat skoj i färg där tänkte jag!
Eventuellt bli överskåpen i annan färg än svart.. vit kanske :')

Paint ritning nedan ;

Okey så detta blir alltså det vi har altt jobba med. Värmepumpen (VP) suger åt sig en hel garderobs utrymme.. well man behöver ju den. Garderoben i hörnet, mittemot torktumlaren blir en halvgarderob gällande förvaring, men med en hel dörr. Där sitter nämligen massa viktiga rör osv (what ever!) som måste vara åtkomligt.
MEN dom sitter bara under metern så över går det galant att använda som förvaring.

Vi har även funderat på om vi skulle höja upp maskinerna, så man slipper studsa ner så långt. Även byta plats på de två.. ser ni hur dörrarna öppnas på maskinerna? Inte så logiskt placerat... Sånt kan göra mig galen!

Vi vill inte sätta igen hela väggen (bredvid fönstret) med garderober som skymmer ljusinsläppet, så där får det bli en st garderob, mått oklart, samt en bänkskiva (samma som på andra sidan såklart).
Under den ska tvättkorgar och pall finnas.

Minns ni att vi sa att vi valde bort medföljande skåp till tvättstugan? Ett sådant skåp i metall, samt bänk i metall/plåt, inget för oss så vi fixar därav eget från IKEA, annars ingår det inredning på den sidan tvättstugan :)

Jag är helnöjd iallafall :)

1 kommentarer

Mrkrister

18 Jan 2015 21:30

Bra ide om bänkskiva vid fönstret med plats för tvättkorgar under. Den tar jag :)

Hörnet bredvid VP är lite stökigt, förutom rör och shunt nertill, går imkanaler upptill och begränsar takhöjden rejält. Som lök på laxen sitter en extern strömbrytare för VP mitt emellan golv och tak. Skulle avvakta med garderobsköp tills ni kan ta exakta mått ;)

Svar: Tack för tipsen Krister :)
balansvalm.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej