med 172 dagar kvar till preliminärt leveransdatum, efterföljande veckor som huset ska stå och torka till, samt ett par byggveckor tills inflytt, så kan man tro att saken är biff och att man kan sluta fundera på saker och ting en liten stund. Nja, det här med husbygge tar faktiskt mer tid än så, jag skulle vilja säga att det återspeglas i allt man gör, i alla val man gör varje dag och på sättet man tänker.
 Jag kan inte längre åka igenom ett bostadsområde utan att tänka på hur andras hus är, vilken leverntör de byggt med, hur dom tänkt, hur det ser ut inuti.
Jag skriver ofta Jag, men egentligen så är det ju Vi som tycker såhär, känner såhär, tänker såhär.
 Det beror helt enkelt på att den ena utav oss (läs: den som inte skriver detta) har slängt över blogg-rodret på mig.

Man ser inspiration och lösningar på allt man gör, tapeter, fondvägg, kakel, byårer, garderober, klinker, handdukar, tandborstmuggar, JISSES!
 Vi har tänkt att hålla de flesta tapeterna vita, och slänga in lite fondväggar här och där, ganska plain & stilrent, men hemtrevligt.
Jag kallar min egen stil för Vit högglans möter New England Romance,
Klatchigt va?
(Anar ni nu att det är den kvinnligare utav oss som skriver?)

Folk som kommer hem till oss ska känna sig välkomna,
avslappnade och kunna ha kul.
Hemmet är ju den plats man spenderar mest tid (eller är det arbetsplatsen möjligtvis..)
och där ska man känna ro.
När vi nästa år flyttar ifrån vår lilla låda på 42kvm, efter 4,5 respektive 6,5 år här, så har vi ju helt plötsligt ytor att ha folk på!
(Gästern behöver inte sitta i sovrummet, förlåt vardagsrummet.. eller, nej jag menar kontoret, nej Hallen.. suck)

Det kanske är tråkigt med all text så jag ska börja lägga upp lite bilder som inspirerar oss!
Sen när allt drar igång så blir det ju givetvis lite roligare :D

Kommentera

Publiceras ej