Den här bilden är kidnappad ifrån Google, jag har ingen aning om vems hus det är vi ser eller om det finns en blogg/hemsida som bilden är ifrån..
Jag ber om ursäkt i förväg! Men använder den och hoppas att ingen blir arg!

Nu ska vi försöka sätta lite bilder i perspektiv till detta "rum/del av huset"!

Denna bilden är alltså tagen i ett Balans. Jag blev först helt förskräckt när jag hittade denna bilden (den andre av oss var lugn), eftersom att jag upplever huset som väldigt "litet" här.
Jag fick sedan ta mitt förnuft till fånga o minnas att jag faktiskt varit i ett Balans två gånger & att det är gott om plats, ytor och bra planerat.

Vad ska hända hos oss? (Vi har redan visat bilder och berättat, men nu sätts det i annat sammanhang:)
*Väggen som är bakom spisen kommer att förlängas en liten bit,
så att vår Kamin, Contura 26k placeras Mitt på väggen.


*Trappan kommer att vara annorlunda, med Valnötssteg, valnöts Ledare, Stålpinnar & Vita Stora Stolpar.
 
*Högskåp. Tillhöger om sneväggen och bredvis kökskåpet (Som egentligen är en kyl/frys inbakad) på bilden finns det, som ni ser, plats för ännu ett högskåp. Det har vi valt till. Man kan ALDRIG få för mycket förvaring i ett kök! Punk slut ;)

*Köksbord Köksbordet på bilden står Lodrätt, sett om man står i hallen. Vi har tänkt att ställa bordet vågrätt istället. Men detta beror Helt & Hållet på vilken typ av bord vi kör på! Vi vill helst ha ett ovalt!
Så står bordet på bilden ovan.
 
Golvet ser ut såhär
 
Och alla väggar kommer att ha Vita tapeter tillochbörja med.
 
 


3 kommentarer

Mrkrister

01 Jun 2014 21:29

Nu är det ju (tyvärr) så att Balans är ett väldigt kompakt hus. 78 kvm/vån

På dessa 78 ska det på nedervåningen rymmas vardagsrum, kök, tv-hörna, hall, toalett, tvättstuga :)

När vi var på visning var det i ett hus utan öppen spis, då är vardagsrummet ca 4m brett. Öppna spisen tar en dryg halvmeter, plus lite marginal om man inte vill bli grillad själv när man sitter vid matbordet

Kvar är ca 3m att spela på. Det borde räcka och bli över. Gissar att ett matbord är 80-90 cm brett, samt utrymme för stolar ungefär lika mycket till per sida. Knappt tre meter alltså

Vi tror det blir perfekt ;)

Svar: Ja de är inga problem ;) det blir mysigt o luftigt på samma gång ;) vi tycker att ett bord ska vara 1m brett så man får ordentligt med plats =) eller ett runt på 1,5m i diameter :)
balansvalm.blogg.se

Mrkrister

01 Jun 2014 21:30

Snygg öppen spis förresten ;)

Mrkrister

01 Jun 2014 21:31

... Men jag tror våran är i täljsten

Svar: skicka länk!!
balansvalm.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej