Jag tog mig den "superlånga" tiden att göra en solkarta, jag är också helt ovetandes om det finns något som heter solkarta, men vad gör väl det.
Jag har en svag känsla av att det redan finns en paintbild här på bloggen som beskriver solens gång litegrann.

Men här kommer iallafall en till:
 
Nu är detta en paintbild, den suger och solen har fler strålar än 3.

När folk frågar vad det bästa med att bygga eget är svarar jag nog alltid (iallafall nämner det) att just valet av att lägga huset på bästa sätt med solen betyder jättemycket.

Vi bor ju i Sverige, om vi har tur så har vi tre sommarmånader då vinden o regnet Inte piskar en i ansiktet vart man än vänder sina klackar. Och sommarmänniskor som vi är, vill vi ha möjlighet att absorbera så mycket D-vitamin som möjligt under dessa tre månader, såklart!

Nu kanske många tänker - Jaha man kan väl flytta lite på sig under dagen!
SÅKLART kan man flytta lite på sig under dagen, det hade inte varit världens undergång om vi INTE kunna lägga huset som vi ville. Men någon här måste ändå hålla med om att en baksida full med sol både på eftermiddagen och till kvällsgrillen är lite sådär helt fantastiskt?

Alla har inte lyxen att välja, så jag dissar absolut inte alla hus som inte har solen på baksidan, jag bara belyser hur glada vi är över att få ha valt.

Lägg gärna märke till att jag döpt nästan alla punkter efter dagens alla mål, Foodfreak ;)

Kommentera

Publiceras ej